23 Οκτωβρίου 2013

Αναστάσης Καγμάκης. Συνεχίζοντας την παράδοση!

Η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στις αγορές μας. Πλέον είναι πολύ εύκολο να βρεις πολλές επιλογές σε ότι θες να αγοράσεις. Με το πάτημα ενός κουμπιού ,στην κυριολεξία, αγοράζεις …από ρούχα μέχρι και σπίτι. Τόσο απλά.Η μουσική βιομηχανία δεν θα μπορούσε φυσικά να αποτελέσει εξαίρεση. Ίσα ίσα. Από τις πρώτες επιχειρήσεις που έκαναν χρήση του Internet για να διευρύνουν το αγοραστικό τους κοινό ήταν αυτές που ασχολούνται με την πώληση μουσικών οργάνων και εξοπλισμού.
Μεγάλα ιντερνετικά καταστήματα ανέδειξαν τον νέο τρόπο και ευτυχώς για μας εδώ στην Ελλάδα οι τοπικές επιχειρήσεις ενστερνιστήκαν άμεσα τον νέο τρόπο προσέγγισης και πώλησης.
Όλοι όσοι ασχολούνται με την κιθάρα στην Ελλάδα ξέρουν τον Καγμάκη. Το να προσπαθήσω να πω με  λίγα λόγια  τι εστί Καγμάκης για τον κόσμο της κιθάρας είναι δύσκολο.
Θα κάνω όμως το αυτονόητο…
Θα ζητήσω από τον Αναστάση Καγμάκη, μέσα από μια σειρά 10 ερωτήσεων, να μας ενημερώσει για όλα τα ωραία με τα οποία ασχολείται.

Αναστάση σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου στην anakalipsi. Θες να μας πεις λίγα λόγια για την εταιρεία ΚΑΓΜΑΚΗΣ και την φιλοσοφία της?

Κατ’αρχάς να ευχαριστήσω τόσο εσένα όσο και την anakalipsi για την φιλοξενία μου στον χώρο σας. Αναφορικά με την ερώτηση σου, η εταιρία μας χωρίζεται σε 3 διαφορετικά μέρη. Την Καγμάκης Μουσικά, το Music Accessories και το Drumworld.  Αντίστοιχα, το κάθε κατάστημα ασχολείται και με διαφορετικό τομέα. Ξεκινήσαμε το 1978 με το Καγμάκης Μουσικά το οποίο έμελε να γίνει το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα στην κιθάρα. Τα μέχρι τότε καταστήματα είχαν όλα τα μουσικά όργανα και ήταν η πρώτη φορά που δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό για κιθαρίστες και μπασίστες.

Συνεχίζοντας αυτήν την εξειδίκευση, το Music Accessories, είναι το πρώτο κατάστημα μόνο με εξαρτήματα, εφέ και hardware για home studio. Ευτυχώς και αυτή είναι μια προσπάθεια την οποία οι μουσικοί την έχουν αγκαλιάσει και τους ευχαριστώ γι’ αυτό.

Παράλληλα, μια δεύτερη πρωτοπορία ήταν πως ο πατέρας μου άνοιξε τον δρόμο της κατασκευής χειροποίητης ηλεκτρικής κιθάρας. Για να μην κουράσω περισσότερο, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να επισκεφτεί τους αντίστοιχους ιστότοπους ή και ακόμα καλύτερα, εμάς προσωπικά.
Τέλος, το τρίτο και νεότερο κατάστημα είναι το Drumworld, ένας χώρος αφιερωμένος στους Drummers. Γεμάτος αποκλειστικά με Drums, κρουστά και εξαρτήματα, ένας drummer μπορεί να βρεί ότι θέλει ανάμεσα στις πιο γνωστές μάρκες όπως: Gretsch, Roland, Latin Percussion, Bosphorus, Gibraltar και πολλά ακόμα.
Η φιλοσοφία είναι η ίδια και στα 3 καταστήματα. Να εξυπηρετούμε όσο καλύτερα μπορούμε τις απαιτήσεις των μουσικών (τόσο επαγγελματιών, όσο και ερασιτεχνών) και να προτείνουμε τις καλύτερες λύσεις στα προβλήματά τους. Παρόλο που ακούγεται πολύ κοινότυπο, είναι το σημαντικότερο που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση.

Μια εντελώς εντυπωσιακή ιστορία και πορεία ομολογουμένως. Η οποία βέβαια συνεχίζεται δυναμικά και στην νέα εποχή. Αλήθεια πως σας έχει επηρεάσει όλο αυτό το φαινόμενο «internet-buying» ?
Όλη η αγορά έχει επηρεαστεί κατά κύριο λόγο από την οικονομική κρίση στην οποία βρισκόμαστε. Το internet από την άλλη είναι στην ζωή μας με όλα του τα θετικά και αρνητικά που γνωρίζουμε. Σίγουρα το internet buying συνέβαλε σε μείωση των πωλήσεων, καθώς αύξησε απίστευτα τις επιλογές. Ένας μουσικός δεν είχε πια να διαλέξει μεταξύ των καταστημάτων της Αθήνας ή της Ελλάδας γενικότερα, αλλά ολόκληρου του κόσμου.

Να εκτιμήσω ότι πλέον ο Έλληνας αγοραστής μπορεί να βρει στις ίδιες (αν όχι καλύτερες) τιμές εξοπλισμό όπως και στα ξένα ιντερνετικά μαγαζιά?
Η αλήθεια είναι αυτή. Το καλό που έκανε το internet, είναι πως ανάγκασε τους εισαγωγείς να περιορίσουν το κέρδος τους ή να πιέσουν τα εργοστάσια για καλύτερες τιμές. Πλέον οι τιμές είναι πολύ κοντά με την υπόλοιπη Ευρώπη και γίνονται μεγάλες προσπάθειες να υπάρχει και διαθεσιμότητα προϊόντων. Πέρα από τις τιμές όμως..νομίζω ότι σίγουρα μπορεί να  περάσει και από εσάς ώστε να δοκιμάσει ,να ψάξει, να συζητήσει μαζί σας. Κάνω λάθος?
Αυτό είναι και το σημαντικότερο. Τα πράγματα που υπάρχουν στα sites μας, προσπαθούμε να τα έχουμε και διαθέσιμα. Δεν έχουμε απλά ανεβάσει καταλόγους προϊόντων και περιμένουμε πότε κάποιος θα ζητήσει κάτι ώστε να το παραγγείλουμε. Και ένα πολύ μεγάλο μέρος των πελατών μας είναι αυτοί που μας περιγράφουν τι θα ήθελαν, και βρίσκουμε μαζί τι τους αρέσει. Η δοκιμή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ένα σωστό μουσικό.

Παρατήρησα ότι σας αρέσει να έχετε ιδιαίτερα προϊόντα. Μάλιστα σε εσάς βρίσκει και κάποιος και προϊόντα made in Greece.Θες να μας πεις λίγο για την φιλοσοφία που έχετε όσο αφορά τις συνεργασίες σας?
Μου αρέσει να έχω ποικιλία προϊόντων ώστε να μπορεί κάποιος σίγουρα να βρει τι του αρέσει. Το να έχεις άλλη μια φορά τα ίδια πράγματα με όλους, δεν σου δίνει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Το να μπορείς να κάνεις προτάσεις, είναι πολύ σημαντικό στη δουλειά μας. Η φιλοσοφία μου αναφορικά με τις συνεργασίες μου, είναι λίγο παράξενη. Δυστυχώς δεν μπορώ να το δω στυγνά επαγγελματικά και να φέρω ένα προϊόν απλά επειδή μου κάνουν καλή τιμή και θα έχω κέρδος. Πρέπει κατ’ αρχάς να μου αρέσει εμένα το προϊόν και κατά δεύτερον, να κολλάω με τον συνεργάτη μου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τους συνεργάτες μου να μπορώ να τους βλέπω και σαν φίλους. Τόσο με τους Έλληνες, όσο και με τους υπολοίπους του εξωτερικού όταν βρισκόμαστε κάνουμε και παρέα.
Ένα παράδειγμα, μιας και ανέφερες Ελληνικά προϊόντα, είναι ο Χρήστος ο Νταϊφώτης με τα πετάλια Crazy Tube Circuits. Εκτός του ότι τα προϊόντα του είναι εξαιρετικά και πολύ καλύτερα από πολλά του εξωτερικού, είναι και φοβερός τύπος με τον οποίο κάνουμε και παρέα. Κάπως έτσι μου αρέσουν οι συνεργασίες μου.

Συνεργασίες οι οποίες δεν περιορίζονται στο θέμα πώλησης μουσικού εξοπλισμού. Να μιλήσουμε λίγο για τους διάσημους «θεούς» της κιθάρας  που φιλοξενείτε κατά καιρούς?
Φαντάζομαι αναφέρεσαι στα clinics που διοργανώνουμε. Αυτή είναι πράγματι μια δύσκολη προσπάθεια την οποία ξεκινήσαμε σε μια δύσκολη εποχή. Αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, σίγουρα θα μπορούσαμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα. Το καλό είναι ότι ο κόσμος ευχαριστήθηκε πολύ με τον Paul Gilbert, Dough Aldrich, Greg Howe και τους υπολοίπους. Να αναφέρω εδώ, και όχι για να κάνω διαφήμιση, πως στην προσπάθεια αυτή βοήθησε πολύ και η Red Bull. Όσοι ασχολούνται με την μουσική ξέρουν πως είναι πάντα κοντά και στηρίζει μουσικά γεγονότα. Σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλα.


Η ανταπόκριση του κόσμου σε αυτές σας τις προσπάθειες?
Για τον κόσμο είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε αυτή τη περίοδο. Οποιοδήποτε live ή εκδήλωση που παρακολουθεί, το κάνει πραγματικά από το υστέρημα του και οφείλουμε τόσο σαν διοργάνωση όσο και σαν εκτέλεση, να είμαστε άψογοι. Ξέρω σίγουρα πως όσοι δεν κατάφεραν να έρθουν, δεν είναι επειδή δεν ήθελαν, αλλά επειδή δεν μπορούσαν.

Να γυρίσουμε λίγο στο θέμα κιθάρα. Πόσο εύκολο είναι για ένα νέο παιδί να βρει τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να ξεκινήσει την ενασχόληση του με το «άθλημα». Ξέρεις η εποχή είναι πολύ δύσκολη και όλοι οι πατεράδες …ψάχνουμε για τις καλύτερες «λύσεις» για τα παιδιά μας.
Αυτό που μπορούμε να απαντήσουμε, είναι πως πλέον είναι πολύ ευκολότερο από παλιά. Όπως ξέρεις και ο ίδιος, όντας κιθαρίστας, ακόμα και σε χαμηλά ποσά μπορεί κάποιος να βρει ένα καθ όλα αξιοπρεπές όργανο με το οποίο να δοκιμάσει να μπει στον χώρο της μουσικής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, όλο και περισσότερα παιδιά να ξεκινάνε να μαθαίνουν κάποιο όργανο. Πάντα βέβαια πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, διότι ακόμα υπάρχουν κακά όργανα, και ένα τέτοιο μπορεί εύκολα να αποτρέψει κάποιο παιδί από το να συνεχίσει την ενασχόλησή του με την μουσική.

Μια και μιλάμε για  παιδιά  παρατηρώ ότι τώρα τελευταία υπάρχει μια τάση να ξαναγίνουμε όλοι «παιδιά» γυρνώντας σε θέματα οργάνων και εξοπλισμού σε πιο Vintage εποχές. Για πιο λόγο πιστεύεις ότι γίνεται αυτό?

Είναι απλό. Γιατί όσοι ακούμε τέτοια μουσική, αυτή έχει περάσει στο DNA μας. Μεγαλώναμε, τόσο εμείς όσο και οι μεγαλύτεροι, και τα ζούσαμε εν τη γένεσή τους. Δίσκους από Floyd, Zeppelin, Stones, Maiden, Van Hallen κτλ τους ακούγαμε τόσες φορές ξανά και ξανά. Αυτό καθιέρωσε τα κριτήρια στον ήχο, ήχο τον οποίο ψάχνουμε ακόμα σαν ιδανικό. Δεν το θεωρώ Vintage αλλά σημείο αναφοράς.
Το αστείο είναι πως πολλοί που ασχολούνταν παλιότερα και τα έχουν παρατήσει, μόλις βλέπουν πως τα παιδιά τους ξεκινάνε με την μουσική, μπαίνουν ξανά και αυτοί στον χώρο και με περισσότερο πάθος πολλές φορές.

Κλείνοντας θα ήθελα την προσωπική σου συμβουλή προς τους φίλους της anakalipsis όσο αφορά το θέμα αγοράς μουσικού εξοπλισμού από το Internet.Γιατί όπως ξέρεις δυστυχώς υπάρχουν και πολλές παγίδες στο διαδίκτυο.
  

Είναι λίγο επικίνδυνη αυτή η ερώτηση διότι οι αναγνώστες σας με βλέπουν από την θέση του πωλητή. Υπάρχουν πράγματι παγίδες αλλά υπάρχουν και πολλά sites τα οποία είναι ασφαλή πλέον. Αυτό δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας για κάποιον που θέλει να ψωνίσει από το internet πια. Εμένα προσωπικά μου αρέσει να πηγαίνω στο κατάστημα, να μιλάω με κάποιον και είτε να μου προτείνει κάτι είτε αν ξέρω τι θέλω να το παίρνω. Πλέον, όπως είπαμε και πριν, οι τιμές είναι πάρα πολύ κοντά και ο σωστός καταναλωτής οφείλει να κάνει την έρευνά του πριν αγοράσει κάτι. Αλλά η τιμή, θεωρώ, δεν είναι ο μόνος λόγος που επιλέγω από που θα το πάρω.


Πιο συγκεκριμένα, στον δικό μας χώρο, η διαδικασία έρευνας και αγοράς, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ερωτική. Υπάρχει το φλερτ (κατά το οποίο ψάχνεις), η διεκδίκηση (μαζεύεις τα χρήματα να το αποκτήσεις) και τέλος η απόκτηση. Όσοι το έχουν ζήσει, μπορούν να με καταλάβουν. Όσους από την άλλη δεν τους ενδιαφέρει, ελπίζω κάποια στιγμή να το νιώσουν.

Η συζήτηση με τον Αναστάση είναι αυτονόητο ότι θα μπορούσε να συνεχιστεί για πάρα πολύ. Άλλωστε όλα όσα μας είπε ενδιαφέρουν πολύ κόσμο. Η προσπάθεια που κάνει ο Αναστάσης όχι απλά χρίζει της προσοχής μας αλλά και της στήριξης μας.

Τον Αναστάση τον βρίσκεται φυσικά στο Μusicaccessories (Σόλωνος 81 Αθήνα) και internetika εδώ:

http://www.musicaccessories.gr/
https://www.facebook.com/musicaccessoriesgr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Ο καλόπιστος σχολιασμός είναι καλοδεχούμενος.Οι άλλοι να πάτε αλλού....

Google+